Persondatapolitik

Persondatapolitik

Orientering om behandling af personoplysninger hos Psykolog Majken Skjølstrup

Jeg har journalpligt. Det vil sige, at jeg noterer og opbevarer oplysninger om dig (fx navn og cpr.nr.) og det, vi taler om (fx dine sociale forhold og dit helbred). Formålet er at give dig en god og relevant behandling.

Jeg kan modtage oplysninger om dig fra din læge og andre, hvis du har givet dit samtykke til, at de sender oplysningerne til mig.

Jeg har tavshedspligt, og det er kun mig, der har adgang til din journal.

Jeg kan give oplysninger videre til din læge, dit forsikringsselskab og andre, hvis du har givet dit samtykke til det.

Jeg har pligt til at bryde min tavshedspligt, hvis der er alvorlig risiko for, at du eller andre kommer til skade.

Jeg har pligt til at underrette kommunen, hvis jeg er bekymret for et barns trivsel og udvikling.

Jeg opbevarer oplysninger til brug for afregningsformål. De opbevares så længe, det er nødvendigt af hensyn til afregning og bogføring.

Jeg sender nødvendige regningsinformationer til betalere, hvis nogen (fx sygesikringen, forsikring, arbejdsgiver, kommune) betaler dine samtaler helt eller delvist.

Jeg sender oplysninger til min revisor, så jeg kan få lavet årsregnskab. Min revisor har tavshedspligt.

Din journal bliver opbevaret i et arkivskab under lås eller i et sikret journalsystem, der ligger hos en databehandler, jeg har en aftale med. Jeg gemmer dine oplysninger i 5 år, i særlige tilfælde længere.

Din journal bliver tilintetgjort 5 år efter du sidst har været her, i særlige tilfælde senere.

Du har ret til at få at vide, hvad der står i din journal. Kontakt mig hvis du vil have en kopi.

Man må ikke slette i en journal, men hvis noget er forkert, kan jeg tilføje en rettelse. Jeg kan rette og slette i alle andre oplysninger end journalen, hvis der er fejl.

Du har pligt til at informere mig, hvis der skulle opstå ændringer i dine kontaktoplysninger.

Hvis du er utilfreds med hvordan, jeg håndterer dine oplysninger, så sig det til mig, og vi finder en løsning. Hvis du stadig er utilfreds, kan du klage til Datatilsynet (Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. www.datatilsynet.dk)

Hvis du har spørgsmål til noget af ovenstående, så kontakt mig endelig.